- Podrobnosti
-
Objavljeno Ponedeljek, 02 December 2013 13:50
Na kratko o tem, kaj je to beledi
Pojem baladi ali beledi (različna transliteracija, saj je beseda arabska, pomeni pa 'z dežele') zajema vse, kar diši po podeželju. Baladi glasba in ples se imenujeta tako zaradi močnih ruralnih korenin, ki pa so se stopile z modernimi urbanimi elementi. To se je zgodilo v Kairu okrog leta 1930, ko je veliko podeželanov prišlo v mesto, da bi si poiskali delo.V Kairu so živeli v določenih soseskah in tako so njihova glasba in plesi prišli v stik z moderno, urbano glasbo in glasbili, tudi tistimi z zahoda. Ta stik podeželja in mesta je vplival tudi na ulico Mohamed Ali, dom glasbenikov, plesalk in izdelovalcev glasbenih inštrumentov. Ta kreativnost je združila staro, tradicionalno, egipčansko z novim, tujim v novo formo Baladi.Ta inovativna kombinacija je bila povsem egipčanska in je dala nov potencial glasbi in plesu.
O glasbi
Baladi glasba se je na eni strani razvila iz shaabi glasbe (znane baladi pevke: Ruh el Fuad, Fatme Serhan,...), po drugi stran pa se je razvil taqsim baladi (npr. Hossam Ramzy), ki naj bi se po mnenju Suraye Hilal razvil za plesalke in se razvijal s plesom še naprej (podbno kot glasba za raqs sharki).
Poznamo tudi izraz urbani baladi. To je moderniziran baladi, ki je vsrkal elemente zahodnjaške glasbe: jazza, latino glasbe, ipd.
Preberi več
- Podrobnosti
-
Objavljeno Torek, 05 November 2013 20:30
IME
Sagat (Egipt), zil (Turčija)
KRATKA ZGODOVINA
Igranje s prstnimi činelicami ima korenine v starem Egiptu. V grobnicah velikih piramid v Egiptu so slike plešočih deklet, ki imajo v rokah neke vrste lesene paličice, s katerimi udarjajo skupaj. V egipčanskem muzeju imajo razstavljene različne lesene predhodnice činelic. Kovinske činele, kot jih poznamo danes, pa so stare približno 4000 let.
OSNOVNI VZOREC
Osnovni vzorec za igranje je DLD, t. i. trojček, ki spominja na igranje tarabuke (dum z D, tak z L in dum z D – obratno za levičarje). Priporočljiva je tudi vaja LDL za desničarje (oz. obratno za levičarje), saj tako DLD postane močnejša.
DLD DLD DLD DLD
Preberi več
- Podrobnosti
-
Objavljeno Ponedeljek, 02 September 2013 08:18
Orientalski ples, ki ga poznamo danes, je plesna tehnika, ki se je razvila v 20. stoletju pod vplivom najrazličnejših folklornih in tradicionalnih plesov Bližnjega vzhoda in Severne Afrike na eni strani ter na drugi strani pod vplivom baleta ter modernih plesnih tehnik iz zahodnega sveta.
Kadar začnemo govoriti o zgodovini orientalskega plesa, ponavadi začnemo na začetku. Ples je star kot človeštvo samo. Ljudje so plesali, ker so tako izražali svoja čustva ali pa so ples uporabljali kot obred (religiozen ali zdravilen). Plesalka, pedagogoginja in raziskovalka Claduia Heinle pravi, da je bil ples eden bistvenih elementov starega faraonskega Egipta, ljudje vseh družbenih slojev so bili izpostavljeni plesu in glasbi. Plesali so ob različnih priložnostih, rojstvih, smrti, različnih religioznih procesijah, na banketih in na ulicah. Imeli so tudi profesionalne plesalce, ki so plesali v templjih. S plesom so slavili božanstva.
Če govorimo v geografskem smislu, je mediteranski bazen po mnenju različnih etnologov, antropologov in zgodovinarjev pred nastankom monoteističnih religij poznal različne plese v čast in slavo ženskim božanstvom. V svoji knjigi "Serpent of the Nile" Wendy Buonaventura navaja, da je bilo na primer v antični Grčiji cel kup plesov, ki so vključevali rotiranje pelvisa, zibanje bokov in tresenje zadnjice. Tako se predpostavlja, da naj bi v preteklosti, torej pred nastankom krščanstva in islama, obstajali določeni rituali, ki so slavili žensko plodnost, mati zemljo, in vključevali religiozne plese s poudarkom na medeničnih gibih. To seveda ni znanstveno dokazano, vsakokor pa ni povsem izključeno. Nihče pa ne ve, kako to, da bi se ti gibi obdržali prav v arabskih državah skozi vso zgodovino vse do danes.
Preberi več
- Podrobnosti
-
Objavljeno Sobota, 31 Avgust 2013 15:09
Orientalski ples je solo ples, kjer ženska ne potrebuje partnerja za soplesalca. Ker je to ples, ki v osnovi izvira iz egipčanske folklore, je primeren za širok krog ljudi ne glede na starost ali postavo. Pravzaprav so korenine orientalskega plesa v plesu zrelih žensk, ki so svoje plesno znanje v domačem krogu prenašale iz roda v rod na svoje mlajše hčere. To so nežni in subtilni gibi medenice, ki so prijetni, obenem pa krepijo medenične mišice, mišice medeničnega dna in trebušne mišice ter sproščajo napetost v spodnjem delu hrbta.
Orientalski ples ni samo lepa plesna forma, ampak tudi odličen način vadbe za ljudi vseh starosti. Ni kot balet, ki zahteva, da plesalec začne mlad. Večina gibov orientalskega plesa je naravna in vam bo pomagala, da se boste počutile bolj graciozne. Orientalski ples ohranja zdravje kardiovaskularnega sistema in pomaga odganjati osteoporozo.
Preberi več
- Podrobnosti
-
Objavljeno Sobota, 31 Avgust 2013 15:03
Poznavanje arabske glasbe in prepoznavanje arabskih ritmov v glasbi je bistvenega pomena za vsako orientalsko plesalko.
Za začetek se spoznajmo z sedmimi najbolj osnovnimi ritmi, ki jih najdemo tako v klasični orientalski glasbi kot tudi v folklorni in popularni glasbi.
MALFUF 2/4
DUM tek tek
Malfuf je 2/4 ritem, kar pomeni, da se ta ritem v 8 dobah ponovi 4x. Malfuf je hiter ritem in ga največkrat najdemo v klasični orientalski plesni rutini in sicer na začetku in na koncu pesmi.
Naznanja prihod plesalke na oder in odhod z odra.
AYOUB ALI ZAR 2/4
DUM _ s DUM tek
Ayoub ali zar je tako kot malfuf 2/4 ritem. Zar je egipčanski folklorni ples izganjanja zlih duhov, njegove korenine pa izhajajo iz severnega Sudana. Včasih je vključen v sredinski del klasične orientalske rutine. Takrat plesalka največkrat izvaja značilne gibe z glavo (kroženje) v kombinaciji z obrati.
MASMOUDI SAGHIR 4/4
DUM DUM_ tek DUM tek
Mali masmoudi ali baladi je 4/4 ritem, kar pomeni , da se ta ritem v 8 dobah ponovi 2x. Ime baladi je dobil, ker je sestavni del egipčanske mestne folklorne glasbe baladi.
SAIDI 4/4
DUM tek DUM DUM tek
DUM DUM_DUMDUM tek
Saidi je skupno ime za ritem, del zgornjega Egipta in moški folklorni ples s palico. Saidi je postal obvezen del vsake plesne rutine. V tem delu lahko plesalka pokaže svoje poznavanje folklornih elementov.
Preberi več