Nataša Kočar
- Podrobnosti
- Objavljeno Sobota, 31 Avgust 2013 14:37
Nataša Kočar je diplomirana geografinja in profesorica sociologije z bogatimi pedagoškimi in organizacijskimi izkušnjami. Leta 2010 je postala članica CID (Conceli International de la danse) UNESCO. Svojo plesno pot je začela kot osnovnošolka v plesni šoli Urška, kjer je po končani dveletni splošni plesni izobrazbi začela s treningi jazz baleta pri Mimi Marčac Mirčeta ter se izpopolnjevala na jazz seminarjih pri Fredu Lasserju.
Ko je konec devetdesetih let spoznala odlično glasbo Natache Atlas, so se ji na široko odprla vrata v Orient. Svoje izobraževanje je začela pri Mojci Rakipov – Nursel ter nadaljevala pri nekaterih drugih domačih in predvsem tujih učiteljcah, od katerih so nanjo največji vtis naredile Morocco, Sabuha Shahnaz, Helene Erikssen, Bahara, Astryd Farah de Michelle, Brigitte Ferchichi, kasneje pa Raqia Hassan, Randa Kamel, Aziza in zadnje čase predvsem Maria Aya.
Pri Helene Eriksen, plesalki, koreografinji, učiteljici in plesni etnologinji, se je izobraževala od leta 2004. Na njenih delavnicah ter privatnih urah je spoznala številne severnoafriške, bližnjevzhodne in centralnoazijske folkore ter ji pomagala pri prevodu strokovnih besedil iz plesne etnologije omenjenih plesov. Helene je leta 2009 nastopala kot gostja predstave Hayeti, ki so jo v KUOD Bayani plesalke pripravile ob 5. obletnici ustanovitve skupine Bayani.
Pri mag. Barbari Kazerouni – Bahari z Dunaja se je med leti 2006 in 2008 izobraževala za učiteljico orientalskih plesov. Aprila 2008 je to izobraževanje tudi uspešno dokončala in se odločila za ponovno dveletno izobraževanje pod njenim mentorstvom, tokrat za odrsko plesalko.
Med leti 2006 in 2010 je poleg rednih mesečnih seminarjev za plesalko in učiteljico (teh je bilo približno 40), obiskala vsaj še 60 plesnih delavnic in seminarjev drugih plesnih učiteljic (poleg zgoraj naštetih še Sonia in Amara Gamal iz BDSS, Rachel Brice, Elizabeth Strong, Sherin, Mercedes Nieto, Leila Haddad, Marie El Fajr, Claudia Heinle, Zaza Hasan, dr. Hasan Khalil, Serena in Hossam Ramzy, Magda in Atef Farag, Aziza, Randa Kamel, Yasmina Ramzy, Dalyla Ramy, Michelle Joyce, Maria Aya...).
V maju 2008 je s kolegico Julio Tomšič, soplesalko iz skupine Bayani, odpotovala v Kairo, kjer je spoznalo plesalko Astryd Farah de Michele. Astyrd jima je odprla nove poglede na ples in predvsem na specifično moderno orientalsko plesno tehniko, posebej značilno za Kairo. Nataša se je navdušila nad egipčanskim stilom (tako modernim kot folklornim), ki ji je zaradi svoje srčnosti in povezanosti z zemljo še posebej blizu. Dve leti je posvetila raziskovanju egipčanskega plesa pod okriljem studia Tanzraum iz Švice. Gre za zanimiv koncept združevanja plesnih kvalitet egipčanskega giba in modernih plesnih tehnik.
Poleg orientalskega plesa je njena druga velika plesna ljubezen indijski ples, tako klasični kot bollywood. Leta 2002 je prvič obiskala tedensko delavnico klasičnega južnoindijskega plesa bharata natyam pri učitelju Ujwalu Bholeju, ki jo je organiziral JSKD. Od takrat dalje je vsako leto obiskovala njegove tedenske plesne in joga seminarje, ki jih je JSKD organiziral dvakrat letno (spomladanski in jesenski plesni izziv). Leta 2005 se je pridružila rednim tedenskim vadbam bharata natyama, ki jih v Ljubljani vodi Ujwalova učenka Vesna Jevšenak, leta 2007 pa še plesni skupini za klasični indijski ples Nataraj, ki deluje znotraj društva Salam ghazeea. Jeseni 2008 je organizirala seminar severnoindijskega plesa kathak z učiteljico Mayalo Bracha. Navdušena nad plesom je organizirala serijo njenih delavnic v šolskem letu 2008-2012. S kolegico Sylvijo Valentine (tudi učiteljico indijskih plesov v KUOD Bayani) je leta 2008 ustanovila plesno skupino Shakti, s katero so leta 2010 ustvarile prvi slovenski bollywood spektakel Kundalini, leta 2013 pa predstavo Om shakti. Svoje plesno izpopolnjevanje je nadaljevala v New Delhiju pri profesorici Geetanjali Lal, upokojeni direktorici akademije Kathak Kendra v Delhiju, ter pri plesalcu in koroegrafu Subhasu Vimanu Gorania.
Njeno izobraževanje in izpopolnjevanje se nadaljuje in z veseljem odkriva nove poglede na ples, vskrava nove gibe, stile, tehnike in zgodbe.